01 November 2014

Oden




I made Oden for the first time in this season.  This is usually a winter dish but it really doesn't matter since it's not very hot when I serve this on the plate.

I separately cooked some of the ingredients this time to differentiate the taste with Dashi taste and soya sauce taste.

「おでん」日本でとても美味しいおでん屋のおでんを頂いた影響で、少し丁寧におでんを作ってみた。おでんの美味しさは色んな味がそれぞれの材料にしゅんだところだと思うので、全て別鍋で煮たらおでんではないものになるのではと思う。そこで、昆布と鶏出汁で大根やレンコンを煮て、鰹風味の醤油出汁で卵とこんにゃくをに煮てみた。

昆布と鶏の出汁がメインなので、その鍋に最後の練り物を入れる。練り物は長く煮込めないが、入れるとまた味が変わるので薄めに作ることが大事かと思う。練り物はできるだけ良いものを使った方がよい。

今回は一旦材料が柔らかくなるまで煮込こみ、出汁から引き上げた。その後出汁をキッチンペーパーでこし、食べる分だけ出汁を加えて温めた。出汁が最後まで濁らずによかった。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.