27 February 2013

Came back from Kumamoto


Dear Readers,
I was away to Japan for couples of weeks.  It was very cold there yet I enjoyed the winter delicacy for the most!  Winter in Kyushu is never too cold but the temperature can easily go down below zero in the morning.  You can feel that you're cold if you stay in the house but it's great to go out to take a long walk.

Unfortunately, Kyushu is affected by the pollution coming from China these days.  In fact, I was not able to take many beautiful photos as in the past this time because the sky was not very clear.  I hope this is only momentary sindrome.  This is a photo of Lake Ezu near my home.

読者の皆様、
すっかりご無沙汰しております。日本に帰国していて更新を怠っていました。今回の帰国では寒い日もありましたが、例年に比べて雨も多いように思いました。残念なことに、今回は中国からの大気汚染が酷く、香港ほどでないとしても、明らかにいつもと違った黄色い空に覆われた九州地方の空模様でした。その他は牡蠣やアンコウなどの日本の冬の味覚を堪能してきました!さかのぼって過去の記事を投稿します。自分用の記録記事が多めです。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.