07 December 2011

Takayama





Takayama is a small city in Gifu.  Well preserved traditional Japanese town is also called "Small Kyoto".  I was very impressed how pretty the street looked.  The wooden Japanese house were maintained beautifully and every street was nicely decorated with trees and flowers.

「高山」下呂温泉からの続きで、飛騨高山に行ってきました。「小京都」と言われる高山の町は、私の前知識が余り無かったこともあって、よく手入れされた美しい古い町並みに感動しました。木造の家は一軒、一軒に特徴があって、昔ながらの日本の造形美がよく生かされていました。家の前に鉢植えや菊の花などがとてもセンスよく置かれていました。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.