01 December 2011

November in Hokuriku Japan



Dear readers,

I was away from Hong Kong in November and took couple of short trips in Japan.  This is a photo of the river next to "Shirakawago".  Unfortunately the trees were not colorful enough this year due to warm weather in the region.

I'll back post pictures and recette of my daily cooking again from today.

読者の皆様、

11月は日本に帰国し、東海・北陸地方へ小旅行をしてきました。今年の秋は例年より暖かく、紅葉が進んでいませんでしたが、温泉と食を堪能してきました。

投稿が稀になってしましましたが、今日から再び過去をさかのぼって投稿します。

2 comments:

  1. うわぁー、と思わず声をあげてしまいました!
    紅葉が進んでいないとは言え
    やはり日本の秋は美しいですね。
    温泉と食を堪能されたとの事で、羨ましいですー!

    ReplyDelete
  2. Junさん、コメントありがとうございます!今年は気温が下がらなかったので、紅葉せずに落葉してしまった地域が多いそうです。下呂温泉から日本アルプスの方を旅行したのですが、燃えるような紅葉はみられませんでした。でも食事もお湯もとてもよかったです!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.