26 September 2011

Apple


The name of this Apple is called "Envy" and this is from New Zealand.  I found that this is the most delicious apple I've ever tasted and I was extremely impressed.  It's very juicy and crisp.  The sweetness and the sourness is well balanced.  It might be slightly sweeter than "Royal Gola".

It's said that there are about 7000 or more kind of apples kind in the word.  Because I live in Hong Kong, there are varieties of imports of apples mostly from Australia, New Zealand, Japan, the U.S.  I found that the apples from New Zealand are most delicious in Hong Kong.

「エンヴィー」というニュージーランド産のリンゴがたまらなく美味しい。こんなリンゴ食べたことが無い。とても水っぽく、食感がシャリシャリしているのに味が濃く、甘さと酸味のバランスがよい。ロイヤル・ゴラより少し甘い感じだが、甘過ぎないところがいい。あまり出回っていないようだが、見つけた方は是非食べてみてほしい。

ニュージーランド産のリンゴはとても美味しいと思う。私は基本的に酸っぱい林檎が好きだ。アメリカでは「グラニースミス」や「マッキントッシュ」などの種類が美味しかった。フランスでは日本の王林のような黄色いリンゴが美味しい。このリンゴの酸味と甘みのバランスは絶妙で、甘酸っぱい。日本のリンゴははっきり言ってものすごく不味い。酸味が全く無く、砂糖水を吸い込んだスポンジを食べているみたいな感じがする。

冬にフランスに行った時、義母が暖炉の脇に置いていた林檎がになっていたのが気になって、「この林檎もうシワシワで食べられないんじゃない?」と聞いた。彼女は意外にも「何言ってるのよ、林檎はこうやって少し乾燥させるとより美味しいのよ」と言い、食べてみたその林檎は、味がギュッと凝縮していて、それまで食べた事がない美味しさだった。こんな食べ方があるものだと感心した。林檎は1日1個食べると医者要らず、言うように栄養価の高い果物なので積極的に取り入れたい。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.