21 May 2011

Back from Japan















Dear Readers,
I spent the last three weeks in Japan.  Though my home is very far from Fukushima, life in Japan seemed as normal as before 3.11.  It was very nice and comfortable season there, the weather was cool and dry.  The colour of trees and mountain is just turning young fresh green.  I also enjoyed early summer delicacies of this season such as peas, fava beans, tomatoes, spring onions and buds of Japanese pepper.  I'd like to create dishes with the influence of this trip this week.

読者の皆様、
香港に戻って参りました。グリンピース、空豆、トマト、新タマネギや木の芽などの初夏の食を堪能してきました。九州は涼しく新緑が美しい季節でした。今週からまた日々の料理を毎日投稿します。

2 comments:

  1. おかえりなさい!初夏の味覚を満喫されたようで、イイですね〜。そして、とってもキレイな風景ですね。私は小・中・高時代を福岡で過ごしたのですが、九州にはもう20年近く訪れていないので懐かしいです〜。

    ReplyDelete
  2. Junさん、いつもコメントありがとう!!九州は今年の3月12日から新幹線が全通し、博多ー熊本間は30分に短縮されました。機会があれば是非お越し下さい!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.