08 February 2011

Hokke


This fish is called "Hokke" in Japanese and it seems like they only exist in sea of okhotsk; the sea between Japan and Russia.  I found this frozen package of "overnight dried fish" and I've tasted the fish for the first time.  Hokke is very popular in northern part of Japan but I've never had it before because I'm from southern part of Japan.  I found out this is very tasty fish.  Overall I love the fish from northern sea such as Herrings, Sanma and Cod.  They have delicate flavor and has luscious fat.

「ほっけの開き」特に料理というものでもないが、初めてほっけを食べてみた。関東、東北、北海道出身の方なら特に珍しくもない魚かもしれないが、私は今まで一度も「ほっけ」を食べた事がなかった。ほっけは九州では滅多に見ない。今は冷凍や輸送の技術が発達して香港にもあるくらいだから九州にもあるのかもしれないが、今まで実家では食べた事がなかった。感想は「美味しい!」淡白な白身でも脂ものっている。北の魚は美味しい。ニシンとかタラも大好き。

2 comments:

  1. 初ほっけでしたか!おいしそうです。親が北海道出身ですので、私もほっけには五月蝿いです(笑)サンフランシスコの日本スーパーでも売られているかな。東京のスーパーのほっけは身が痩せてジューシーじゃない事が多かったですけど、そんなほっけでも懐かしい。私も買ってみます!

    ReplyDelete
  2. Jun san いつもコメントありがとうございます!殆どコメントが付かないブログで、つい公開が遅れてしまいました。ほっけは骨も少ない、身離れがよいので、夫も食べれて嬉しい魚です!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.