02 July 2010

Wiener Schnitzel


This is my husband's favorite dish.  However because veal is very expensive in Hong Kong, I usually make this with Chicken breasts and I pound then very very thinly.  Chicken cutlet is very tasty as well yet when you try the real veal, you'll realize it's very different.  For this dish, you need to use very small crumbed breadcrumbs.  You can make this with your bread leftovers but I usually use American breadcrumbs.  Japanese breadcrumbs are too rough for this delicate meat.

「子牛のカツレツ」は夫の大好物だが、子牛は香港でとても高価なので、私はいつも鳥胸肉を薄くのばしてカツレツにする。久々に本物で作ってみたら、やはりかなりの違いを感じた。

私はこの料理のポイントは「パン粉」だと思う。かなりきめが細かいものを使わないと繊細な子牛の肉に合わないと思っている。自分でパン粉を作るのがベストだが、市販のものではアメリカのパン粉がいい。日本のパン粉はかなり目が荒いのでおすすめしない。またこれには絶対にレモンを忘れてはいけない。

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.